I social e stipendi da capogiro hanno reso gli atleti più autonomi rispetto agli sponsor, e anche più pronti a sacrificare le scelte delle loro squadre in nome della coerenza con il loro brand personale
![epa09275477 A handout photo made available by the UEFA shows Portugal's Cristiano Ronaldo with a bottle of water during the Portugal Press Conference ahead of the UEFA Euro 2020 Group F match between Hungary and Portugal, at Puskas Arena in Budapest, Hungary, 14 June 2021 (issued 16 June 2021). EPA/UEFA HANDOUT Strictly for Editorial Use Only. No use in publications devoted solely to any single team, player and/or match. Use in online, mobile and/or apps must be comparable to that in a newspaper or permitted magazines and books Getty Images provides access to thi HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES](https://st.ilfattoquotidiano.it/wp-content/uploads/2021/06/21/ronaldo-1200x630.jpg)
Financial Times. “Non bevete Coca-Cola”: da Ronaldo a Pogba, cambia il marketing dello sport
I social e stipendi da capogiro hanno reso gli atleti più autonomi rispetto agli sponsor, e anche più pronti a sacrificare le scelte delle loro squadre in nome della coerenza con il loro brand personale